November 9, 2016

Fjerde år i træk: Bording skal lave DRs lågekalender

Bording har lavet DRs lågekalender igen

For fjerde år i træk skal Bording lave den trykte lågekalender i forbindelse med Børnenes U-landskalender og DRs julekalender på TV.


Rigtigt mange både børn og voksne følger hvert år med i DRs julekalender på TV. Men ikke Tina Baltzer, key account manager hos Bording. Hun ved nemlig allerede, hvad der gemmer sig bag lågerne. Det vidste hun også forrige år, året forinden og endda også året før igen.

Opgaven med et trykke lågekalenderen har været i offentligt udbud, men endte for fjerde gang med at gå til Bording A/S.

 3-dimensionel kalender

Det bliver en helt speciel kalender i år. Den velkendte flade kalender får nemlig et ekstra twist.

– Vi har udviklet en helt ny kalender sammen med DR. Den bliver produceret i flere lag papir med dybde, så man opnår en 3-dimensionel effekt i kalenderen, fortæller Tina Baltzer.

Kalenderen er udviklet i et samarbejde mellem DR, Danida, der sammen med DR er afsender på Børnenes U-landskalender og kunstneren Nikolaj Danielsen, der har designet og illustreret kalenderen.

Vi er meget glade for resultatet af arbejdet med årets kalender. Det er et nyt og unikt look, og vi er stolte over at sende kalenderen ud til butikkerne. Vi har allerede fået meldinger om udsolgt enkelte steder, og det er jo fantastisk, fortæller Thit Dyreberg, projektleder i DR Salg.

Kvalitet og træfsikkert arbejde

Udbudsprocessen laves i samarbejde med DRs Koncernindkøb og inkluderer flere forskellige parametre, som udbudsdeltagerne måles på.

– Bording havde den højeste gennemsnitsscore, og derfor falder valget på dem. Vi oplever Bording som en yderst professionel partner, som vi er trygge ved at arbejde sammen med, og som vi i den grad bruger til sparring, rådgivning og udvikling. Og det er jo værdifuldt i en så kompliceret proces, som det er med arbejdet omkring lågekalenderen, fortæller Thit Dyreberg.

Derfor er Tina Baltzer også glad for samarbejdet med DR:

– Det er altid spændende at arbejde sammen med DR. De har høje forventninger og er klar til at prøve noget nyt. Vi kan udfordre hinanden, så resultater bliver endnu bedre, fortæller Tina Baltzer.

Julekalenderen skal trykkes i to oplag a op mod 200.000 stk., og kan købes i forskellige supermarkeder, boghandlere, legetøjsbutikker m.fl.

Yderligere information

Tina Baltzer

Key account manager
tb@bording.dk
TLF.: +45 40 44 68 65