Effektivitet og fleksibilitet går hånd i hånd hos HK Danmark

Organisationer kan være komplekse størrelser og én af landets største fagforening, HK Danmark, er ingen undtagelse. De har 7 afdelinger og dækker fire sektorer, som har sine egne underafdelinger. På Landsplan har HK Danmark ikke færre end ca. 275.000 medlemmer.

Indkøb og design samlet ét sted

Hvordan koordinerer og samler man indkøbet af grafiske ydelser i en så stor medlemsorganisation, uden at det går ud over fleksibiliteten og servicen? I Bording A/S er svaret ret simpelt:

2 faste konsulenter og én digital indkøbsportal, hvor HK Danmark samler så mange af deres grafiske indkøb som muligt.

Portalen er blevet døbt HK Grafisk Central og rummer to overordnede funktionaliteter: Design og indkøb. Foruden at agere webshop for HK’s mange afdelinger, rummer HK Grafisk Portal en lang række af skabeloner for HK’s mange kommunikations- og informationsmaterialer. På den måde kan HK bruge mindre tid på grafiker-arbejde og mere tid på de aktiviteter, der mere direkte kommer medlemmer til gode.

– Med HK Grafisk Central har vi skabt et værktøj, hvor alle HK´s medarbejdere selv kan udarbejde grafisk materiale, der overholder HK´s designmanual, eller købe foruddefineret tryksager. Tanken er, at man ved hjælp af HK Grafisk Central fremadrettet vil minimere den nuværende flaskehalsproblematik, fortæller Peter Refsgaard Poulsen, grafisk designer fra HK Danmark.

Dialog sikrer servicen og fleksibilitet

Ikke alt materiale egner sig til at blive bestilt via HK Grafisk Portal. Derfor har Bording A/S allokeret to mand til at hjælpe HK yderligere. Det gælder blandt andet kursusmaterialer med ugentlige just-in-time leveringer; design og layout af tre kursus-kataloger og andre ad hoc opgaver.

– Vi oplever en utrolig høj service, venlighed og grundighed. Hvis vi fx har en ændring til et af vores e-medlemskataloger, og ændringen faktisk burde være 2 steder, så bliver vi gjort opmærksomme på det og tager naturligvis selv beslutningen – det er grundighed og guld værd for os og medlemmerne. Udover den høje service, er venligheden og kommunikationen uovertruffen og gør samarbejdet meget nemmere og helt nede på jorden, fortæller Tina Martens fra Kursusafdelingen i HK Danmark.

En kombination af kompetencer
Bording A/S leverer løsninger indenfor tre kompetenceområder: Print management, digitalt workflow og cross media. HK er en god case til at illustrere, hvordan Bording A/S kombinerer kompetencerne fra print management, digitale workflow og den personlige service og rådgivning for at levere den bedste løsning til HK.


Om HK’s portal på Bording Central

HK Grafisk Portal er bygget på platformen Bording Central, der fungerer både som asset manager, webshop og skabelonbaseret web-2-print system. Herudover leverer Bording A/S en række grafiske produkter til HK. Skulle du have spørgsmål om HK Grafisk Portal eller om Bording Central generelt, så tag meget gerne kontakt til Adm. Direktør, Steen Rocatis på telefon 4030 4097 eller e-mail sro@bording.dk.