Effektiv implementering af variabel data til vareafsendelse

 

Lemvigh-Müller A/S blev grundlagt i 1846, og er i dag Danmarks største stål- og teknikgrossist. Som grossist har Lemvigh-Müller et stort behov for nemt og effektivt at kunne distribuere tusindvis af varer, med den rigtige varetekst, billede og information, til installatører, industrivirksomheder, forsyningsselskaber og byggepladser i hele landet.

 

Tidskrævende processer i afsendelse af varer

Den administrative arbejdsgang omkring indsamlingen af information og udformning af etiketter til VVS relaterede varer, har tidligere været en tidskrævende proces for virksomheden. Med et omfattende varesortiment og en stor kundekreds, ønskede Lemvigh-Müller at implementere et system der kunne effektivisere den administrative del af afsendelsesprocessen, samt kvalitetssikre informationen på etiketterne. Systemet skulle være nemt at benytte, og i stand til at integrere variabel data på det endelige produkt.

Til dette valgte de at benytte Bording Central, en ny online marketing portal, som Bording A/S har udviklet i samarbejde med søsterselskabet Bording Link. Bording Central har mange muligheder indenfor optimering og effektivisering af marketing og logistik processer, og kan bl.a. integrere marketing produkter, kampagner og løsninger med variabel data, specielt tilpasset det ene produkt på f.eks. et label, eller den specifikke modtager i et tilbudsbrev.

 

Integrerbare variable data løsninger på intuitive skabelonløsninger

I samarbejde med Bordings dygtige konsulenter, fandt Lemvigh-Müller frem til en skabelonbaseret løsning, med variabel data integration, for deres etiketter. Denne form for integration kan også bruges på f.eks. tilbudsplakater eller Direct Marketing kampagner.

 

Medarbejderes arbejdsgang effektiviseres på online platform

Når Lemvigh-Müllers medarbejdere skal sende en vare i dag, går de ind på Bording Central og indtaster varenummeret på det specifikke produkt. Når varenummeret er indtastet, indhenter systemet selv den variable data, fra Lemvigh-Müllers database, med information omkring varen, prisgruppen, stregkoden, billedet og den tildelte etiketstørrelse. Medarbejderen bestiller herefter antal, som Bording producerer og leverer til pakkeriet. Hvor informationen tidligere skulle indhentes fra flere forskellige kilder, er det hele nu samlet på Bording Central, og kan klares med et klik.

Skabelonen sikrer dermed at etiketterne altid indeholder den korrekte vareinformation, og der spares administrativ tid og arbejde på processen. Lemvigh-Müller har i øjeblikket 530 forskellige varenumre registreret i Bording Central, og planen er at udvide kartoteket yderligere.

 

Interesseret i hvordan din virksomhed kan nyde godt af mulighederne på Bording Central? Kontakt Cross Media Manager, Ann-Lee Teilmann og hør mere.