Direct mail kampagne gav høj respons for rejsebureau

Direct mail kampagne gav danskerne forhøjet rejsefeber

En direct mail kampagne var hvad der skulle til, da Riis Rejser ville sælge flere ferier til danskerne. Kampagnen, der bestod af 105.000 smart mails, lavede Riis Rejser i samarbejde med Bording A/S, og de gode resultater er ikke at tage fejl af.

Målrettet segmentering gav høj responsrate

Der var mange danskere, der fik lyst til at rejse mod sydens solstråler eller storbyernes puls, da de åbnede deres postkasse en kold dag i februar. Her kunne de nemlig finde en smart mail fra Riis Rejser med rejsetilbud, skrabelodskonkurrence og anden information om Riis Rejser. De 105.000 smart mails blev sendt ud til en række af Riis Rejsers eksisterende kunder, men målet med kampagnen var også at hverve nye kunder til.

35.000 adresserede smart mails blev derfor sendt til Riis Rejsers eksisterende kunder og omkring 70.000 adresseløse blev sendt til potentielle nye kunder. Responsraten var høj på både henvendelser, solgte rejser og konkurrencedeltagelse, hvilket var til stor tilfredsstillelse for Riis Rejser. De potentielle nye kunder havde Riis Rejser fundet frem til ved hjælp af en tvillinganalyse hos Conzoom af deres nuværende kundebase. Herefter kunne Post Danmark være behjælpelig med at finde frem til denne gruppe af danskere og deres adresser, som analysen pege på, var relevante persontyper for Riis Rejser.

Et godt samarbejde og høj grad af fleksibilitet til den rette pris

Det var et tæt samarbejde mellem Riis Rejser og Bording A/S der kunne udmunde sig i direct mail kampagnen, som mere præcist bestod af en række flersidede, lukkede smart mails. Som inspiration til layout og udformning af de enkelte smart mails, kunne Bording A/S’ konsulenten f.eks. præsentere Riis Rejser for flere forskellige eksempler på andre smart mails kampagner, Bording A/S tidligere havde produceret. Konsulenten og Riis Rejser fandt derefter frem til det endelige layout sammen. Efterfølgende fik Riis Rejser en skabelon til de forskellige smart mails, hvori de kunne indsætte deres eget indhold.

– Jeg sætter stor pris på samarbejdet med Bording samt med min konsulent, som er god til at komme med forslag til kreative løsninger, der dels kan betales, og dels kan distribueres til lavest mulige porto. Desuden oplever jeg en høj grad af fleksibilitet fra alle involverede, hvilket gør hele processen lige til at gå til, siger Kasper Attrup-Rasmussen, Marketingchef, Riis Rejser

Den rette type direct mail kampagne

Riis Rejsers valg af en smart mail var blandt andet fordi, smart mails skiller sig lidt ud fra de traditionelle direct mails med et almindeligt brev i en kuvert. Smart mails er anderledes fra andre typer af direct mail kampagner, da de kan blive produceret mere effektivt, end et almindelige breve i kuverter. Ved smart mails, eller selfmailers, bliver kuvert og brev, og nogle gange også gimmicken, produceret samtidig. Det betyder bl.a., at pakkefasen er skåret væk, og at det også kan sendes ud til en fordelagtig porto.

Du kan læse meget mere om, hvordan Bording A/S kan hjælpe dig med smart mails kampagner eller andre former for direct mails kampagner.


Om Riis Rejser

Riis Rejser er et rejseselskab, der sælger selskabsrejser med bus, fly og flodskib. De tilbyder alt lige fra flodkrydstogter til musikrejser og grupperejser og har sendt danskerne på ferie rundt omkring i Europa i snart 120 år.