Bording øger kendskabsgraden til Modstrøm

Modstrøm leverer grøn energi til godt 60.000 kunder – og gør en stor indsats for at hjælpe forbrugere og virksomheder med at spare på enegien og dermed også udgifterne til strøm. Det er attraktivt for mange, men det er stadig relativt få danskere, der kender til Modstrøm. Derfor ønskede Modstrøm at øge kendskabet til deres produkt og brand.

Digital og fysisk i kombination

Første skridt var en CTR-optimeret banner-kampagne, der skulle drive trafik til Modstrøms website.

– Tanken med bannerkampagnen har været at eksponere vores budskaber for forbrugere, der ligner vores eksisterende kunder. Mange tænker slet ikke over muligheden for at skifte elselskab og det besparelsespotentiale der kan ligge i at gøre det – og derfor er bannere målrettet relevante målgrupper en god vej for os til at øge trafikken til vores website, fortæller Louise Enghave, der er marketing- og kommunikationschef hos Modstrøm Danmark A/S.

I næste bølge kørte en innovativ direct mail kampagne afsted til nøje udvalgte emner i og omkring landets større byer. Emner blev identificeret ud fra ligheder med eksisterende kunder i databasen.

For at øge relevansen og skabe identifikation så tidligt som muligt, valgte Modstrøm at flytte dele af den variable data ud på forsiden af selve kuverten. Fx testimonials fra kunder fra hver enkelt by afhængig af, hvor modtageren bor.

Vi valgte direct mail for at nå en målgruppe, vi ellers ikke får fat i – og formatet med testimonials fra kunder på selve kuverten skal gerne skabe attention og give modtageren lyst til at finde ud af mere. Vi forventer, at kampagnen genererer kvalificerede leads, som aktivt har taget stilling til at de ønsker at spare på energien – til gavn for både klima og privatøkonomi, fortæller Louise Enghave.

Augmented reality kobler brev og digital

Selve brevet lægger op til en call-to-action, der skaber direkte sammenhæng mellem brev og mobilen. Via en augmented reality app bliver modtageren ført over i et digitalt univers med direkte kobling til sociale medier.

Det kreative står Modstrøm selv for – og Bording har stået for rådgivning, teknisk setup, produktion af direct mailen og distribution.

Du kan komme i kontakt med vores Cross-Media Manager, Ann-Lee Teilmann fra vores kontor i Søborg, hvis du synes vores løsning til Modstrøm lyder spændende. Ring til Ann-Lee på 2999 5550 eller send hende en e-mail på ann@Bording.dk


Om Modstrøm

Modstrøm er et selvstændigt og uafhængigt elselskab, der sælger el til både privat- og erhvervskunder i hele Danmark. Deres fokus ligger på at skabe et konkurrencedygtigt elmarked for danskerne.